Co zrobić, by marketing na Facebooku przyniósł skuteczne działanie?

Co zrobić, by marketing na Facebooku przyniósł skuteczne działanie?

Facebook to bez wątpienia najbardziej znany portal społecznościowy, który posiada miliony aktywnych użytkowników. Przeglądamy jest każdego dnia przez każdego z posiadaczy konta kilkanaście razy. Choć dawniej był jedynie miejscem, gdzie wstawialiśmy rodzinne zdjęcia i prowadziliśmy rozmowy ze znajomymi, to dziś stanowi jedno z głównych i najbardziej skutecznych narzędzi, pozwalających naszemu biznesowi się rozwijać. Dobry marketing na Facebooku ma szansę dać nam to, na czym nam zależy, ale tylko pod warunkiem, że w umiejętny sposób wykorzystamy możliwości, jakie on nam daje. Facebook jest z całą pewnością królem Social Media, dlatego też jeśli mamy coś zupełnie za darmo, co do tego przy odpowiednim naszym działaniu może dać nam największe osiągnięcia, to dlaczego by z tego nie skorzystać? Według przeprowadzonych badań, co czwarta osoba na świecie korzysta z Facebooka. Jak więc krok po kroku rozpocząć swoją przygodę ze światem ,,fejsa’ i możliwości, jakie on daje każdemu przedsiębiorcy.

 

Krok pierwszy – zakładamy fanpage

Aby założyć własny fanpage, wcześniej musimy posiadać prywatne konto. Jest to rzecz najważniejsza od jakiej należy zacząć. Jeśli więc konto mamy, wystarczy od razu przejść do stworzenia strony. Jeśli nie mamy, wówczas musimy założyć konto, co także nie jest trudnym zadaniem, a następnie przystąpić do działania związanego z zakładaniem fanpage. Jak to zrobić? Na własnym koncie, do góry po prawej stronie obok zakładki Strona główna rozwijamy zakładkę utwórz, pod którą mieści się szereg różnego rodzaju działań. Możemy bowiem założyć stronę, by nawiązać kontakt z klientami i budować markę, możemy stworzyć reklamę, założyć grupę, stworzyć wydarzenie, czy zbiórkę pieniędzy. Nas interesuje fanpage, więc zakładamy stronę internetową. Jest to początek, który sprawia, że marketing na Facebooku zaczyna kiełkować, bowiem robimy pierwszy krok od którego tak naprawdę wszystko się zacznie.

 

Krok drugi – zadbajmy o wygląd

Nie bez powodów przysłowie ,,Jak nas widzą, tak nas piszą” jest stale aktualne. Potencjalny klient najpierw widzi, a jeśli coś go interesuje, wówczas sięga po więcej. Jeśli już mamy własny fanpage, bowiem udało się nam go stworzyć, musimy zadbać o jego wygląd. W pierwszej kolejności musimy stworzyć zdjęcie profilowe. Jest ono niezwykle ważne, bowiem na jego podstawie bardzo często tworzona jest marka, która później jest rozpoznawalna. Odbiorcy widzą nasze zdjęcie i wiedzą już, z czym je połączyć. Fotografia powinna jak najbardziej nawiązywać do naszej firmy, naszych usług lub produktów, tak, aby patrząc na nią mieć od razu skojarzenie na to, co oferujemy jako działalność. Drugim zdjęciem jest to w tle, które będzie widoczne, gdy dana osoba już wejdzie na naszą stronę. I tutaj należy zatroszczyć się o pełen profesjonalizm i najmniejsze nawet szczegóły. Oczywiście w każdej chwili zdjęcia można zmienić, ale jeśli już mamy fanpage firmy, warto pozostać w danym klimacie, by klient przyzwyczaił się do tego, co widzi i by nasze zdjęcie stanowiło nasz znak rozpoznawczy. Marketing na Facebooku rządzi się swoimi prawami, dlatego też trzeba wiedzieć, jak działać, by uzyskać to, czego tak naprawdę chcemy.

 

Krok trzeci – odpowiednia treść

Jeśli mamy już zdjęcia, należy skupić się w następnej kolejności nad merytoryką. Tworzymy więc treści, które pozwolą nam zyskać w oczach potencjalnych klientów profesjonalną firmę. Zakładka opis pozwala nam opisać nas jako właścicieli, ukazać kilka informacji o naszej firmie, napisać czym się zajmujemy, co oferujemy, na co stawiamy. Im bardziej oryginalny i przyciągający opis, tym większa jego skuteczność w sieci. Dobrze jest pamiętać o słowach kluczowych, które wiążą się z naszą branżą. Facebook to portal społecznościowy, a więc warto tutaj pozostać w tematyce luźnej, przyjacielskiej i nieformalnej, bo to dociera do klientów szybciej, niż profesjonalny tekst z wyszukanymi słowami.

 

Krok czwarty – posty

Mając już fanpage, posiadając rewelacyjne zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, czy miniaturkę zdjęcia, a do tego doskonałą treść, kolejnym elementem, ostatnim elementem jest wstawianie postów. Jeśli chcemy być widoczni, musimy aktualizować stronę, być na bieżąco, nie dać o sobie zapomnieć. Tylko w taki sposób marketing na Facebooku będzie odpowiednią formą reklamy dla naszej firmy. Najlepiej wstawiać jeden post dziennie, ale dbając przy tym o jego treść i formę. Nie chodzi tutaj o to, by każdego dnia wstawić cokolwiek, ale by miało to sens, niosło za sobą przekaz, pozwoliło klientom czegoś się dowiedzieć, coś zyskać.

 

Budowanie odpowiednich relacji z fanami naszego fanpage to klucz do osiągnięcia sukcesu. Niewątpliwie warto zabrać się za prowadzenie strony na Facebooku jak najbardziej profesjonalnie, bowiem tylko w taki sposób będziemy mogli osiągnąć to, co stanowi klucz do sukcesu naszej firmy. Im więcej z siebie damy, tym lepsze będą tego wyniki.