Co to jest reklama informacyjna?

Rodzajów reklam oraz różnorodnych ich odmian na rynku znajdziemy bardzo wiele. Reklama jest dzisiaj w każdej możliwej sferze życia zarówno tego rzeczywistego, jak i wykreowanego w mediach. Od kilku lat w tej kwestii prym wiodą aplikacje społecznościowe oraz portale zrzeszające miliony ludzi na całym świecie. Są to strefy, które w ciągu kilku lat zostały maksymalnie skomercjalizowane, a wejście na nie reklam stworzyło dodatkowy rodzaj przychodu.

Współczesne reklamy pojawiające się w przestrzeni publicznej – jak wyglądają i na czym polegają?

Reklamodawcy proponujący popularnym użytkownikom i użytkowniczkom – aktorom, piosenkarkom czy celebrytom reklamę produktu konkretnej marki w ramach pojedynczych zdjęć na platformie. Jest to mechanizm już tak powszedni, że niemal wszyscy użytkownicy przyzwyczaili się do tego, że coraz więcej celebrytów stanowi swoiste słupy reklamowe. Popularna aktorka pokazała zegarek konkretnej matki czy torebkę przyciąga do siebie wielu obserwatorów. Część z nich prawdopodobnie zainteresuje się w co jest ubrana, jaką ma biżuterię oraz dodatki. Dlatego wiele gwiazd oznacza na zdjęciach poszczególne elementy nazwami konkretnych firm. Dzięki temu osoby oglądające tego rodzaju zdjęcia w sieci mogą później pójść do sklepu i zakupić taki sam zegarek.

Reklamy informacyjne – na czym polegają i czym różnią się od komercyjnych, zwykłych materiałów marketingowych?

Reklamodawcy pojawili się także u pojedynczych twórców internetowych, którzy kreują bardzo konkretny, często także merytoryczny kontent. Warto pamiętać jednak, że oprócz reklam nastawionych na promocję konkretnych produktów czy usług, mamy także do czynienia na rynku z reklamami informacyjnymi. Jak sama nazwa wskazuje są to treści przeznaczone do tego, by informować różne grupy społeczne, edukować oraz przekazywać ważne informacje. Tego rodzaju reklamy czy też spoty reklamowe są bardzo często tworzone przez różne fundacje, organizacje prowadzące kampanie społeczne. Kampanie, które mają za zadanie naświetlić konkretne problemy i sprawić, by społeczeństwo zdało sobie sprawę z ich istnienia. Jest to bowiem bardzo często pierwszy krok do zmian społecznych, zwiększania świadomości oraz bezpieczeństwa różnych grup.

Zobacz koniecznie:

Problemy związane z rozmieszczaniem reklam – na czym polegają?

Reklama informacyjna więc nie ma na celu wpływania na konsumenta w sposób zupełnie komercyjny, jak w przypadku zwykłych reklam. Jest to reklama, która pozwala lepiej zrozumieć pewne zagadnienia. Niestety tego rodzaju marketingu w przestrzeni publicznej nie ma bardzo dużo. Zazwyczaj reklama informacyjna, którą możemy dostrzec wychodząc z domu jest odpowiednim wykładnikiem różnych grup społecznych w kraju, które próbują nakłonić ludzi do przyjęcia konkretnego punktu widzenia. Poza tym reklamy w przestrzeni publicznej – na osiedlach, w centrach miast czy przy drogach bardzo często są niemile widziane przez urbanistów oraz architektów, ponieważ w dużym stopniu zaśmiecają krajobraz, przysłaniając ciekawą architekturę lub krajobraz. Na tego rodzaju bolączki cierpią różnego rodzaju miejsca często odwiedzane przez turystów. Miejscowości położone w górach czy w uzdrowiskach. Wiele prywatnych przedsiębiorstw próbuje się w nich reklamować, jednocześnie przysłaniając ciekawy krajobraz naturalny.

Kampanie informacyjne w sieci – w czym mogą być pomocne i jakie są ich rezultaty?

W wielu krajach na świecie tego rodzaju praktyki zostały skutecznie ukrócone i zakazane. Dzięki temu turyści odzyskali piękne widoki, a przedsiębiorcy musieli znaleźć inne opcje, by zawiadomić swoich potencjalnych klientów o swoim istnieniu. Reklama informacyjna coraz częściej pojawia się także w sieci. Jest ona częścią wielu kampanii internetowych dużych marek, które współpracują z organizacjami zajmującymi się wspieraniem różnych grup społecznych i działań na rzecz lepszego życia ogółu społeczeństwa. Kampania informacyjna może dotyczyć na przykład szkodliwości alkoholu czy palenia papierosów. Może dotyczyć także szkodliwych skutków jakie przynosi jeżdżenie samochodem pod wpływem alkoholu czy jakie zagrożenie może wyniknąć z jazdy samochodem bez zapięcia pasów bezpieczeństwa. Dlatego też tego rodzaju produkcja reklam jest bardzo ważna.

Jednolite tablice informacyjne na osiedlu? Taka praktyka jest możliwa

Reklama wizualna, która jest dobrze dystrybuowana może trafić do naprawdę szerokiego grona odbiorców i zwrócić uwagę na ważny społecznie problem. Niestety czasem trudno doprowadzić do tego rodzaju ogólnopolskich kampanii. Jednym z rodzaju reklam, na który często zwracamy uwagę są kasetony. Kasetony są to tablice, które widnieją nad wejściami do sklepów. Kasetony podłączone są do prądu, dzięki czemu mogą być podświetlone przez całą dobę. Dzięki temu lokal jest widoczny dla przechodniów nawet z nieco dalszej odległości. Są także miejsca w Polsce, jak i za granicą, gdzie kasetony czy tablice informacyjne muszą mieć jednolitą i spójną wizualnie estetykę. Dzięki temu cała przestrzeń nie prezentuje się tak pstrokato i przaśnie.