Szkolenia

Cele szkolenia:

  • Przekazanie wiedzy na temat postawy asertywnej
  • Przećwiczenie technik wzmacniających zachowania asertywne
  • Wykształcenie pozytywnego stosunku do asertywnego sposobu zachowania
  • Uczciwe wyrażanie swoich próśb, opinii, postaw

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  • Jasne komunikowanie swoich postaw, opinii i uczuć
  • Obrona swoich praw w sytuacjach, kiedy są naruszane
  • Wzrost umiejętności radzenia sobie z krytyką
  • Wzrost pewności siebie i wiary we własne możliwości
  • Spadek liczby konfliktów
  • Wzrost satysfakcji z kontaktów z innymi ludźmi

Wstęp:

  • Przedstawienie trenera, prezentacja programu i celów szkolenia.
  • Kontrakt.

Tematyka szkolenia:

  • Co to jest asertywność?
  • Zachowania asertywne, agresywne, uległe.
  • Co sprawia, że trudno mi przyjąć postawę asertywną?
  • Budujemy fundamenty postawy asertywnej
  • Mapa asertywności, moje prawa i ich obrona
  • Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych i osobistych
  • Reagowanie na atak i krytykę
  • Asertywne techniki wyrażania oczekiwań

Ewaluacja i zakończenie szkolenia.

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności określania celów i skutecznego planowania.
  • Dostarczenie wiedzy i wskazówek dotyczących zwiększenia wydajności pracy.
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu.
  • Poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem.

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  • Podwyższenie kompetencji z zakresu Planowania i organizowania pracy (swojej, jak i również podległych pracowników).
  • Wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem.

Wstęp:

  • Przedstawienie trenera, prezentacja programu i celów szkolenia.
  • Kontrakt.

Tematyka szkolenia:

  • Autodiagnoza zarządzania czasem.
  • Reguły zarządzania czasem.
  • Wyznaczenie celów i planowanie.
  • Zarządzanie priorytetami.
  • Złodzieje czasu- jak się ich pozbyć.
  • Przyczyny i metody walki z odkładaniem zadań na później.
  • Delegowanie zadań.
  • Narzędzia pomocne w zarządzaniu sobą w czasie.

Ewaluacja i zakończenie szkolenia.

Cele szkolenia:

  • Uświadomienie znaczenia komunikacji interpersonalnej.
  • Wyposażenie w techniki i strategie ułatwiające efektywne porozumiewanie się w zespole.
  • Poznanie najczęściej spotykanych barier w procesach komunikowania się.
  • Wykorzystania informacji zwrotnej w budowaniu i realizacji zespołowych celów.

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  • Świadomość znaczenia komunikacji w relacjach interpersonalnych.
  • Eliminacja najczęściej popełnianych błędów w komunikacji.
  • Umiejętność stosowania efektywnych wzorców komunikacji.

Wstęp:

  • Przedstawienie trenera, prezentacja programu i celów szkolenia.
  • Kontrakt.

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie komunikacji i jej wpływ na osiąganie zespołowych oraz indywidualnych celów.
  • Narzędzia i umiejętności komunikacyjne.
  • Formułowanie przekazu komunikacyjnego (pułapki językowe, komunikat ty i ja, aktywne słuchanie).
  • Mowa ciała w komunikacji.

Ewaluacja i zakończenie szkolenia.

Cele szkolenia:

  • Poznanie skutecznych metod weryfikacji kandydatów.
  • Poznanie obecnych metod rekrutacji i selekcji.

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  • Podniesienie kwalifikacji w zakresie rekrutacji i selekcji pracowników.

Wstęp:

  • Przedstawienie trenera, prezentacja programu i celów szkolenia.
  • Kontrakt.

Tematyka szkolenia:

  • Planowanie procesu rekrutacji pracowników.
  • Opis stanowiska pracy.
  • Metody i źródła pozyskiwania kandydatów.
  • Podania kandydatów – forma i wykorzystanie.
  • Metody selekcji.
  • Rozmowa rekrutacyjna.
  • Strategie prowadzenia rozmów.
  • Techniki zadawania pytań́.
  • Słuchanie i dokonywanie wstępnej oceny.
  • Działania podejmowanie po złożeniu oferty zatrudnienia.
  • Wprowadzanie nowego pracownika do organizacji.
  • Ocena decyzji podjętej podczas procesu selekcji.

Ewaluacja i zakończenie szkolenia.

Cele szkolenia:

  • Wykształcenie pozytywnego stosunku do prowadzenia rozmów oceniających poprzez uświadomienie korzyści wynikających z tego typu działań.
  • Rozwijanie umiejętności interpersonalnych istotnych przy prowadzeniu rozmów oceniających pracę (zadawanie pytań, słuchanie, udzielanie informacji zwrotnych).
  • Rozwijanie umiejętności z zakresu prowadzenia rozmów oceniających pracę.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z udzieleniem informacji zwrotnych.
  • Przekazanie wiedzy na temat przygotowania i prowadzenia rozmowy oceniającej.

Korzyści wynikające ze szkolenia:

  • Nabycie wiedzy z zakresu prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na ocenę pracy.
  • Nabycie umiejętności z zakresu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu „pułapek” utrudniających obiektywną ocenę pracy.

Wstęp:

  • Przedstawienie trenera, prezentacja programu i celów szkolenia.
  • Kontrakt.

Tematyka szkolenia:

  • Ocena pracy.
  • Rozmowa oceniająca- struktura.
  • Funkcje rozmowy oceniającej.
  • Techniki prowadzenia rozmowy oceniającej.
  • Zasady i kryteria oceny.
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej.
  • Feedback podczas rozmowy oceniającej.
  • Kiedy i za co chwalić.
  • Ustalenie celów rozwojowych.
  • Trudne sytuacje podczas rozmowy oceniającej.

Ewaluacja i zakończenie szkolenia.